Huurders van Woonbedrijf
  • Welkom bij HVW
  • Bestuur
  • WAT?
  • WIE?
  • HOE?
  • EnquĂȘtes
  • Documenten
    • Alles over energie
    • Klacht-indienen
    • Vraag & Antwoord
    • Woonbedrijf
  • Nieuwsbrief
  • Links
  • Blog
  • Afmelden
Foto

​Iedere klacht is een gratis advies voor verbetering

Jazeker, ook bij een organisatie als Woonbedrijf kan er wel eens iets fout gaan.
Maar ook kunnen bepaalde beslissingen aanleiding geven tot onbegrip of zelfs boosheid bij de huurder. Daarom heeft Woonbedrijf een onafhankelijke klachtencommissie. Iedere huurder die meent dat Woonbedrijf iets fout heeft gedaan, verkeerd heeft gehandeld of onterecht iets heeft verboden of toegestaan kan een klacht indienen. Het indienen van een klacht bij de klachtencommissie is gratis! Op onze website vind je een uitgebreid verhaal over hoe je een klacht in kunt dienen en hoe we daarbij kunnen helpen. En.. een klacht tegen Woonbedrijf betekent niet dat je dan een kruisje achter je naam krijgt en daardoor in de toekomst anders wordt behandeld. Woonbedrijf heeft ons vaak bedankt voor het aanbrengen van huurdersklachten omdat ze soms daarmee hun dienstverlening kunnen verbeteren of in bepaalde gevallen zaken anders kunnen uitleggen.

De afgelopen tijd bereiken ons vaker klachten van huurders over zeer uiteenlopende onderwerpen. Wij als “Huurders van Woonbedrijf” willen u graag aanhoren en helpen om advies te geven. Mocht het zo zijn dat er over eenzelfde onderwerp vaker klachten binnenkomen, kaarten we dat aan tijdens een periodiek overleg met Woonbedrijf.

Echter, als u klachten heeft over de dienstverlening van Woonbedrijf, moet u dit altijd zelf melden bij Woonbedrijf. Probeer eerst met betreffende medewerker contact op te nemen. Mocht u er samen niet uit komen of bent u ontevreden met de oplossing, dan adviseren wij u contact op te nemen met de klachtencommissie. De klachtencommissie bestaat uit vijf leden en is onafhankelijk. De leden van de klachtencommissie hebben zitting op persoonlijke titel. Dit betekent dat ze onafhankelijk van Woonbedrijf een oordeel kunnen vormen over klachten. Stichting Huurders van Woonbedrijf is nauw betrokken bij het samenstellen van de klachtencommissie.

De klachtencommissie wordt ondersteund door een secretaris. Zij is door Woonbedrijf aan de klachtencommissie beschikbaar gesteld. De secretaris heeft geen stemrecht. Voor meer informatie: https://www.klachtencommissiewoonbedrijf.nl/

“Wat te doen als u een klacht heeft over de dienstverlening van Woonbedrijf”?

Stap 1: dien eerst uw klacht over de dienstverlening van Woonbedrijf schriftelijk in bij Woonbedrijf. Dit kan via https://www.woonbedrijf.com/een-klacht-melden of info@woonbedrijf.com De klachtencommissie kan klachten die nog niet zijn ingediend bij Woonbedrijf niet in behandeling nemen.


Stap 2: bewaar een kopie van uw ingediende klacht bij Woonbedrijf. Krijgt u 2 weken na het indienen van uw klacht geen reactie van Woonbedrijf of bent u het niet eens met de schriftelijke reactie die u van Woonbedrijf krijgt?

Stap 3: dien dan uw klacht schriftelijk in bij de onafhankelijke klachtencommissie. Vul het meldformulier in en voeg de reactie die u van Woonbedrijf heeft gekregen toe als bijlage. Stuur dit per mail naar info@kcwb.nl of per post naar Klachtencommissie Woonbedrijf, Toernooiveld 300, 6525 EC Nijmegen.

Stap 4: u ontvangt binnen 2 weken na ontvangst van uw klacht een reactie van de secretaris waarin wordt aangegeven of de klachtencommissie uw klacht op basis van haar klachtenreglement in behandeling kan nemen inclusief informatie over het vervolg van de procedure.


Mocht u moeite hebben met het invullen van het formulier en niemand in uw omgeving hebben die u kan helpen of een andere vraag hebben, neem dan gerust contact op met ons.

Op het onderstaande adres.

Stichting Huurdersvertegenwoording Woonbedrijf
Hemelrijken 171 - 5612 WN Eindhoven - 040 236 4031

www.huurdersvanwoonbedrijf.nl - sthvw-secretaris@outlook.com
Antwoordnummer 13089 - 5600 VE Eindhoven (geen postzegel nodig)
Foto